dodane: 25.06.2015

Jurorzy Turnieju

dr hab. profesor US Bogdan Matławski- kulturoznawca, etnolog, etnomuzykolog, wykładowca w Katedrze Etnologii i Antropologii Kulturowej na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Szczecińskiego (kierownik Zakładu Pomorza i Skandynawii). Jest autorem wielu rozpraw naukowych poświęconych muzyce i kulturze ludowej, wśród których znajdują się m.in.: „Polska muzyka ludowa na Pomorzu Zachodnim w latach 1945-1970”, „Kultura ludowa i jej przemiana na Pomorzu Zachodnim w latach 1970-2009”, „Ogólnopolskie Turnieje Instrumentalistów Ludowych w Gryfinie”, „Cymbaliści na Pomorzu Zachodnim po 1945 roku. Spadkobiercy Jankiela”. Otrzymał wiele honorowych odznaczeń, w tym odznakę za zasługi dla rozwoju Ruchu Społeczno- Kulturalnego, odznakę za zasługi na rzecz Rzemiosła Szczecińskiego oraz odznakę zasłużonego Działacza Kultury. 

Marcin Pospieszalski- basista, kompozytor, aranżer, producent płyt, multiinstrumentalista. Jest absolwentem Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach oraz członkiem Akademii Fonograficznej ZPAV. Pochodzi z muzykalnej rodziny, sam gra na wielu instrumentach: gitara basowa, kontrabas, skrzypce, altówka, cymbały rzeszowskie, instrumenty klawiszowe. Gra w wielu zespołach. Aranżuje muzykę do filmów, spektakli telewizyjnych oraz widowisk, m.in. poświęconych Ojcu świętemu m.in. „Victoria Częstochowska”. Był nominowany do nagrody „Totus” za osiągnięcia w dziedzinie kultury chrześcijańskiej. Jest laureatem Fryderyków za rok 1998, 1999, 2000 i 2003 w kategorii: „producent muzyczny roku”. Jest producentem muzycznym płyt: „Ale jestem” i „Jasnosłyszenie” A.M. Jopek; „Kiedy przyjdzie dzień” Antoniny Krzysztoń; „Nie-cud” i „Trudno nie wierzyć w nic”, zespołu Raz, dwa, trzy; „Czarno na białym” i „Spoza nas” Mietka Szcześniaka; „Hej Jezu”, „Mój Jezus”, „Jahwe”, „Pieśni wielkopostne”, zespołu Deus Meus, a także dużego projektu orkiestrowego „Live In Holy City” Michała Urbaniaka. Jest założycielem zespołu New Life’m, z którym prowadzi warsztaty dla muzyków z zespołów uwielbienia i warsztaty muzyki liturgicznej.

Maciej Rychły- multiinstrumentalista, kompozytor, aranżer, pisarz, antropolog kultury. Był wykładowcą w Instytucie Psychologii UAM zanim zdecydował porzucić karierę naukową na rzecz kulturowych poszukiwań. Powiedział, że "ruszył w drogę szukając spotkań i brzmień". Przemierzył polskie, ukraińskie i bałkańskie Karpaty, nawiązując kontakty z muzykami ludowymi. Założył Kwartet Jorgi, specjalizujący się w etnicznych brzmieniach, w którym gra na pasterskich instrumentach dętych.. Osobną dziedziną kreacji Macieja Rychłego jest rekonstrukcja instrumentów. Pracował nad odtworzeniem wczesnośredniowiecznych aerofonów (jego prace na ten temat wydała Polska Akademia Nauk), wraz z archeologiem i historykiem Witoldem Migalem zbudował starożytny instrument zwany "litofonem". Pracował nad oprawą muzyczną do licznych spektakli, m.in. do słynnych „Metamorfoz” Ośrodka Praktyk Teatralnych Gardzienice oraz filmów: „Ballada o człowieku spokojnym”, „O myśliwym i leśnym duchu”, „Szepty wiatru”, „Litofon”. Jest twórcą projektu „Muzyka z obrazów”.